• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Naujausios
  • Lietuvos automobilių parko lyderiai techninės apžiūros kontrolierių akimis

Lietuvos automobilių parko lyderiai techninės apžiūros kontrolierių akimis

Šeimos transporto parko atnaujinimas, dairantis po antrinę automobilių prekybos rinką, visuomet susijęs su didesne ar mažesne rizika įsigyti ne geresnį kasdienių kelionių instrumentą, bet naują rūpestį. Išsirinkus konstrukcinių defektų turintį ar įvairių gedimų kamuojamą dažniau, nei sąlyginai kokybiško prekinio ženklo, mašiną, tenka gaišti laiką, mokėti servisų meistrams ir nuolat bijoti, kad teks sustoti pusiaukelėje. Dėl visų šių priežasčių tokių rinkos tyrimų bendrovių kaip „J.D. Power“, „Customer Reports“ ar TUV rengiamos automobilių patikimumo apžvalgos – vairuotojų bendruomenėje itin populiarios.

Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus, išanalizavęs populiariausių mūsų šalyje automobilių markių vizitus į TA centrus, sudarė patikimiausių Lietuvoje mašinų markių dešimtuką.

„Kalbant apie bendrą Lietuvos transporto parko vaizdą reiktų atkreipti dėmesį, kad lengvųjų automobilių amžiaus vidurkis apie 14,6 metų.  T. y. atnaujinimas vyksta sąlyginai lėtai, nes didžioji dalis (per 40 proc.) naujai registruojamų mašinų taip pat būna  11-15 metų amžiaus. Darydami prielaidą, kad ieškodamas galimybių iš labai seno automobilio persėsti į šiek tiek naujesnį, mes paanalizavome, kaip dažnai ir kokias pastabas techninės apžiūros metu dėl užfiksuotų trūkumų išgirsta 10 Lietuvoje populiariausių markių automobilių savininkai“, –  tyrimą pristato A. Glėbus.

Pirmą kartą į TA patikrą pateikta ~ 16,4 proc. įvežtų nenaujų automobilių. Populiariausi rinkos naujokai  pagal markes: „Audi“  (13,5 proc.), „Volkswagen“  (11,7 proc.), „Opel“ (11,1 proc.), BMW (7,7 proc.)  ir „Toyota“ (7,4 proc.). Vidutinis šių automobilių amžius 13,1 metų.

Vienas „Transeksta“ vadovų  atkreipė dėmesį, kad šiuo metu Lietuvoje su galiojančia technine apžiūra eksploatuojama  apie 1,5 mln. automobilių, iš jų lengvųjų automobilių eksploatuojama apie 1,25 mln. Tam tikri skaičiavimai leidžia daryti prielaidą, kad dar apie 50 tūkst. lengvųjų automobilių važinėja be techninės apžiūros.

Iš pirmo karto apžiūrą praeina apie 51,4 proc. automobilių. Priklausomai nuo amžiaus praeinamumas mažėja iki 22 metų ir vėliau nuo amžiaus jau neturi įtakos ir sudaro apie 43 procentus. Iki 5 metų iš pirmo karto praeina ~ 78 proc.; nuo 5 iki 10 metų ~ 67,2 proc., nuo 10 iki 15 metų ~ 54 proc., nuo 15 iki 20 metų ~ 45 proc.

Vidutiniškai vienam automobiliui nustatoma ~ 1,7 trūkumo. Priklausomai nuo amžiaus nustatomų trūkumų skaičius didėja ~ iki 25 metų. Penkerių metų automobiliams nustatoma ~ 0,6 trūkumo, 10 metų ~ 0,9 trūkumo, 15 metų ~ 1,8 trūkumo, 20 metų ~ 2,6 trūkumo.

7-11 metų amžiaus mažiausiai trūkumų turinčių populiariausių markių automobiliai: 

Eil.nr. Markė Vidutiniškai nustatoma trūkumų 1 automobiliui
1 AUDI 0.59
2 BMW 0.60
3 TOYOTA 0.64
4 MERCEDES BENZ 0.72
5 VW 0,83
6 VOLVO 0.84
7 FORD 1.06
8 OPEL 1.10
9 PEUGEOT 1.25
10 R|ENAULT 1.36

 

Dažniausiai nustatomi trūkumai:

  1. Nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai (~13,9 %) – šviečia per aukštai arba per žemai. Mūsų kontrolieriai nemok. pagal galim., jei nesunkiai reguliuojasi, galima tą padaryti apžiūros metu. Realiai atvyksta su nesureguliuotais žibintais ~ 40%;
  2. Netvarkingos pakabos lankstinės jungtys, lankstai (~ 12,8 %);
  3. Aptinkamas skysčių nuotėkis (~ 7,4 proc.);
  4. Nustatomas per didelis dūmingumas ( 6,9 proc.);
  5. Netvarkingi priekiniai žibintai (~ 6,8 %) – nepatikimai pritvirtinti, pažeisti, sklaidytuvai pažeisti, išblukę, pakeistos sav., netinkamos lemputės ir pan.;
  6. Netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė (~6 %);
  7. Netvarkinga išmetimo sistema (~5,5 %) – kiaura (nesandari), perdaryta, netinkamai pritvirtinta ir pan.;
  8. Netvarkingas darbinių stabdžių veikimas (~ 5,3 proc.);
  9. Per mažas stovėjimo stabdžių efektyvumas (~ 5,2 proc.);

Populiariausių Lietuvoje automobilių markių dešimtukas:

VW ~ 17 proc.

„Audi“ ~ 13 proc.

„Opel“ ~ 11 proc.

„Toyota“ ~ 7,5 proc.

BMW ~ 5,6  proc.

„Ford“ ~ 5,1 proc.

„Renault“ ~ 4,9 proc.

„Volvo“ ~ 4,1 proc.

„Mercedes Benz“ ~ 3,6 proc.

„Peugeot“ ~ 3,3 proc.

 

Pastebima paskutinių metų tendencija – santykinai mažėja VW, „Audi“  ir „Renault“  markės automobilių, tuo pat metu daugėja „Opel“, „Toyota“, BMW, „Volvo“ markės automobilių.

Tarp populiariausių markių seniausios markės (pagal amžių) yra „Audi“ ~ 18,5 metų ir VW 16,3 metų. Jauniausia –  „Toyota“  markė ~ 11,3 metų. Kitų markių „Volvo“  ~ 13 metų; BMW ~ 13,7 metų; „Peugeot“  ~ 13,8 metų, „Opel“,  14 metų; „Ford“ ~ 14,1 metų, „Mercedes Benz ~ 13,8 metų ir „Renault“  15,2 metų.

Tarp populiariausių modelių  „VW Passat“ ~ 6,3 proc.; „VW Golf“ ~ 4,3 proc.; „Opel Astra“ ~ 2,4 proc.; „Opel Zafira“ ~ 2,2 proc.; „Audi 80“ / „Audi A4“ ~ 4 proc. (2,1 ir 1,9); „Audi  A6“ ~ 1,8 proc.; „Opel Vectra“ ~1,6 proc.; „Ford Focus“ ~ 1,5 proc.; „Toyota Avensis“ ~ 1,4 proc.;  Šie modeliai sudaro apie 26 proc. visų automobilių dalies.

Automobilių su dyzeliniais varikliais 67,1 proc. , su benzino ~ 22,7 proc., 9,7 proc. su dujomis ir tik 0,5 proc. su elektros (hibdridiniais) varikliais. Pastebima tendencija, kad per paskutinius keturis metus stipriai padidėjo dyzelinių variklių dalis. Lyginant su 2012 metais jų dalis išaugo nuo 53 proc. iki 67,1 proc.

Didžiausią dyzelinių automobilių dalį turi VW ~ 76,8 proc. ir  „Opel“ ~ 75,8 proc.; BMW ~ 74,7 proc.; „Mercedes Benz ~ 74,4 proc.; „Peugeot“  ~ 73,2 proc.. Su dujine įranga daugiausiai yra „Audi“ ~ 17 proc. ir „Renault“  13,4 proc.

 

 

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}