• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Estai nusivylė liberalizavimo pasekmėmis

Estai nusivylė liberalizavimo pasekmėmis

Estijoje liberalizavus techninę apžiūrą lengvojo automobilio patikros kaina šoktelėjo iki 35 – 40 eurų.

Netgi trigubai, palyginti su Lietuva, išaugusios techninės apžiūros kainos – ne vienintelis estų galvos skausmas. Techninės apžiūros sistemos liberalizavimas Estijoje sukėlė ir kitas, kaip antai, patikros kokybės bei kontrolės garantavimo problemas.

Bet pagrindinė iš jų – plačiai iškerojusi korupcija. Siekdama užkirsti jai kelią Estijos vyriausybė planuoja Lietuvos pavyzdžiu įdiegti vieningą techninės apžiūros informacinę sistemą.

Pritaikyti Lietuvoje jau beveik dešimtmetį įdiegtą techninės apžiūros informacinę sistemą Estiją paskatino nežabojamai išplitę korupcijos mastai. Vien per 2015 m. pusmetį Estijos teisėsaugos organai sulaikė ir pradėjo tyrimą vienuolikai kontrolierių, dirbusių keturiose šalies įmonėse. Jų atstovai tiesiog pardavinėjo techninę apžiūrą patvirtinančius dokumentus.

Liberalizuota sistema sudaro palankias galimybes sukčiams, susibūrusiems po automobilių remonto įmonių stogu. Gavę oficialius leidimus atlikti techninę apžiūrą, jie nevaržomai gali pasirinkti nelegalų, techninių sąnaudų nereikalaujantį ir pelningesnį kelią, užuot vykdę patikėtas funkcijas.

Estijoje teisė atlikti techninę apžiūrą suteikta 198 įmonėms. Jos atlieka apie 500 tūkst. pirminių techninių apžiūrų. Kad tokia proporcija realiai neatitinka skaičiavimais pagrįsto techninės apžiūros poreikio, pripažįsta ir Estijos vyriausybė.

Todėl ji priėmusi sprendimą imtis reguliacinių veiksmų ir reikalauti, kad nebūtų viršijamos valdžios nustatytos aukštutinės techninės apžiūros kainų ribos.

Ieškodami išeities iš susidariusios aklavietės, estai nutarė pasinaudoti Lietuvos patirtimi, kuria pasidomėti atvyko Estijos kelių administracijos ir techninės apžiūros atstovai.

IMG_0114

Tai technikos departamento vadovas Jurgo Vahtra, Informacinių technologijų departamento projektų vadovas Tonis Jaagus, ekspertas Ahto Ilves, techninės apžiūros „Pakaliiva Grupp” vadovas Argo Jarva ir techninės apžiūros asociacijos vadovas Andres Soots.

Atsiuntusi savo įgaliotinius Estijos Kelių administracija tikisi geriau pažinti Lietuvoje sukurtą techninių apžiūrų sistemą. Pasinaudoti šia patirtimi tikimąsi Estijoje diegiant centralizuotą techninės apžiūros duomenų bazę.

ABR_0675

G. Šlėderis

Su Lietuvoje sukurta techninės apžiūros sistema estus supažindino šalies techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” atstovai, vadovaujami direktoriaus Gintauto Šlėderio.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius pristatė techninės apžiūros struktūros Lietuvoje istorinius kūrimo etapus, teisės aktus, reglamentuojančius techninės apžiūros poreikio skaičiavimą, įrangos reikalavimus, modernizavimo metu pasiektus rezultatus.

A.Glėbus (kairėje).

A.Glėbus (kairėje).

Asociacijos „Transeksta” direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus supažindino su Lietuvos techninės apžiūros informacinės sistemos (IT) struktūra ir jos veikimo principais. Estai domėjosi IT sistemos sąsajomis su techninės apžiūros kontrolieriais ir jų galimybėmis valdyti techninės apžiūros įrangą per IT sistemą.

IMG_0116

A.Glėbus smulkiai papasakojo, kaip vyksta duomenų pasikeitimas tarp IT sistemos ir patikros stendų, kokia naudojama techninės apžiūros įranga, kaip ji sujungta į vieningą techninės apžiūros informacinę sistemą, apibendrino IT sistemos naudojimo patirtį.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}