3 dažniausios langų rasojimo priežastys
Rasojantys langai krentant oro temperatūrai tampa tiktu galvos skausmu. Dėl to vairuotojai gaišta laiką, o esant blogam matomumui kelia pavojų sau ir kitiems eismo dalyviams. Šio reiškinio priežastis narginėja lrytas.lt
Specialistai atkreipia dėmesį, kad rasojimą sukelianti perteklinė drėgmė salone susikaupia tuomet, kai sutrinka oro apykaita arba atsiranda papildomi jos šaltiniai. „Toptis“ servisų tinklo vadovas Artūras Mačiūnas pažymėjo, kad langai dažniausiai rasoja dėl vienos iš šių trijų priežasčių:
1. Užsikemša salono filtras
Šią detalę reikėtų keisti mažiausiai vieną kartą per metus arba nuvažiavus 15 tūkst. kilometrų. Visgi kaip pažymėjo A. Mačiūnas, dalis vairuotojų į tai visiškai nekreipia dėmesio.
Jo teigimu, tai yra pati dažniausia langų rasojimo priežastis. Lietuvoje vairuotojai salono filtrą vengia keisti taupydami, tačiau retas pasidomi, kiek tai iš tiesų kainuoja. Priklausomai nuo serviso, už darbus meistrams sumokėtumėte ne daugiau 10 eurų, o filtras kainuotų nuo 8 iki 30 eurų.
Be to, modeliuose, kuriuose norint jį pasiekti nereikia nuardyti dalies variklio detalių ar salono apdailos, vartotojai šį filtrą gali pasikeisti patys.
2. Naudojami medžiaginiai kilimėliai
Guminiai kilimėliai nesuteikia tokio estetinio pasitenkinimo, kaip medžiaginiai, tačiau tik jie leidžia paprasčiausiu būdu pašalinti susikaupusią drėgmę. Prieš pastatant automobilį nakčiai tereikia juos išpurtyti. Tuo metu vandens persunkti specialaus audeklo kilimėliai šildant saloną pradeda džiūti, t. y. sukauptą išleidžia į aplinką.
A. Mačiūnas sakė, kad klientui besiskundžiant smarkiai rasojančiais langais, meistrai visų pirma patikrintų kilimėlius. „Žiemą alternatyvos guminiams kilimėliams nėra. Nebent kiekvieną kartą pavyzdingai nusipurtytumėte kojas“, – patarė jis.
3. Oro tiekimo sistemos gedimas
A. Mačiūnas pasakojo, kad pasitaiko atvejų, kuomet sistemos nustatymai užstringa ir oras imamas ne iš išorės, o uždaru ratu cirkuliuoja salone. Senesniuose automobiliuose tokį gedimą gali lemti ir nulūžusi rankenėlė.
„Gali būti taip, kad dalis oro bus imama iš lauko, o dalis – iš vidaus. Toks gedimas pasitaiko ne dažnai, tačiau tai yra viena iš priežasčių“, – kalbėjo pašnekovas.
Šį gedimą gali nustatyti patys vairuotojai. Tereikia užvesti variklį ir visu pajėgumu įjungti ventiliatorių, kad jis pūstų per centrines oro tiekimo ertmes.
„Pridėję ranką turėtumėte jausti stiprų oro srautą. Jeigu jis silpnas ir atrodo lyg kas pūstų burna – reikia tvarkyti“, – komentavo serviso vadovas.
Žmonėms, kurie nelinkę spręsti rasojimo priežasčių, bet nori bent jau laikinai išspręsti problemą, A. Mačiūnas rekomendavo naudoti specialų purškiamą skystį. Prieš jį naudojant rekomenduojama nusivalyti langus.